Søndag blev andet løb på Road America kørt og svaret på, hvem der kunne slå Scott Dixon gav kiwien selv. Flere gange problemer i pitten gjorde det umuligt for Scott Dixon at komme i nærheden af toppen.
Til gengæld fik vi det måske mest overraskende podie i år. For man kunne tage Scott Dixon ud af kampen om sejren, men i stedet fik Chip Ganassi-holdkammeraten endelig en god weekend og tog føringen i løbet fra Pat O’Ward med halvanden omgang tilbage. Alexander Rossi havde endelig heldet med sig og kom på plads tre, imens Marcus Ericsson i den tredje Chip Ganassi-racer tog sig af fjerdepladsen.
Penske-bilerne var aldrig med i kampen om sejren og Will Power havde sit onde alter ego med. Allerede i starten kørte han Ryan Hunter-Reay af banen og få sving senere gik det udover Graham Rahal og så kunne han da også selv køre af banen. Han fik en straf for at have kørt Ryan og Graham af banen og Graham var bestemt ikke tilfreds og kaldte Power for desperat.
En stor del af løbet var lidt mere statisk, der dog bød på et par flotte overhalinger, men vi skulle hen sidst i løbet, da kampen om sejren rigtig gik i gang. Friske harddæk til Felix Rosenqvist overfor brugte røde option-dæk til Pat O’Ward, der mistede mere og mere grip.
Så på næstsidste omgang gik den svenske kører til angreb og det resulterede i, at han kunne tage sin første sejr. Han var tæt på i Mid-Ohio sidste år, hvor det var holdkammeraten Scott Dixon, der tog sejren.
Ellers har Felix Rosenqvist ikke gjort meget væsen af sig, heller ikke i lørdagens løb, men nu lykkedes det. Næste weekend går det løs igen med en dobbeltafdeling på ovalen i Iowa.
Resultatet af løbet blev:
Plads | Nr | Kører | Omg. | Difference | Afstand | Ført | ST | Motor | Point | Team |
1 | 10 | Felix Rosenqvist | 55 | 0.000s | 0.000s | 8 | 7 | Honda | 88 | Chip Ganassi Racing |
2 | 5 | Pato O’Ward | 55 | 2.8699 | 2.8699 | 43 | 1 | Chevy | 109 | Arrow McLaren SP |
3 | 27 | Alexander Rossi | 55 | 8.6165 | 5.7466 | 0 | 10 | Honda | 66 | Andretti Autosport |
4 | 8 | Marcus Ericsson | 55 | 14.2233 | 5.6068 | 0 | 16 | Honda | 93 | Chip Ganassi Racing |
5 | 88 | Colton Herta | 55 | 32.4166 | 18.1933 | 0 | 2 | Honda | 118 | Andretti Harding Steinbrenner |
6 | 18 | Santino Ferrucci | 55 | 35.8881 | 3.4715 | 0 | 11 | Honda | 87 | Dale Coyne Racing w/Vasser Sull |
7 | 55 | Alex Palou | 55 | 36.7706 | 0.8825 | 0 | 3 | Honda | 79 | Dale Coyne Racing with Team Goh |
8 | 30 | Takuma Sato | 55 | 47.9432 | 11.1726 | 0 | 12 | Honda | 69 | Rahal Letterman Lanigan Racing |
9 | 1 | Josef Newgarden | 55 | 48.7864 | 0.8432 | 0 | 14 | Chevy | 106 | Team Penske |
10 | 4 | Charlie Kimball | 55 | 53.0609 | 4.2745 | 0 | 13 | Chevy | 70 | AJ Foyt Enterprises |
11 | 12 | Will Power | 55 | 53.9711 | 0.9102 | 4 | 8 | Chevy | 92 | Team Penske |
12 | 9 | Scott Dixon | 55 | 54.5347 | 0.5636 | 0 | 6 | Honda | 173 | Chip Ganassi Racing |
13 | 22 | Simon Pagenaud | 55 | 56.3933 | 1.8586 | 0 | 22 | Chevy | 110 | Team Penske |
14 | 21 | Rinus VeeKay | 55 | 60.4374 | 4.0441 | 0 | 15 | Chevy | 71 | Ed Carpenter Racing |
15 | 59 | Max Chilton | 55 | 60.4688 | 0.0314 | 0 | 21 | Chevy | 42 | Carlin |
16 | 26 | Zach Veach | 55 | 66.8352 | 6.3664 | 0 | 17 | Honda | 78 | Andretti Autosport |
17 | 60 | Jack Harvey | 55 | 68.2959 | 1.4607 | 0 | 9 | Honda | 49 | Meyer Shank Racing |
18 | 20 | Conor Daly | 55 | 105.4680 | 37.1721 | 0 | 20 | Chevy | 67 | Ed Carpenter Racing |
19 | 98 | Marco Andretti | 54 | 1 LAPS | 10.7327 | 0 | 19 | Honda | 43 | Andretti Herta with Marco & Curb-Agaj |
20 | 14 | Dalton Kellett | 54 | 1 LAPS | 5.1246 | 0 | 23 | Chevy | 29 | AJ Foyt Enterprises |
21 | 7 | Oliver Askew | 53 | 1 LAPS | 62.6887 | 0 | 18 | Chevy | 51 | Arrow McLaren SP |
22 | 28 | Ryan Hunter-Reay | — | 0.3834 | 0.1404 | 0 | 4 | Honda | 81 | Andretti Autosport |
23 | 15 | Graham Rahal | — | 0.4295 | 0.0461 | 0 | 5 | Honda | 88 | Rahal Letterman Lanigan Racing |