Bahrain har sagt for at køre på det som nærmest kan kaldes en ‘roval’ i et løb nummer to på banen i Mellemøsten. Samtidig har Kina ikke besluttet sig for, om de vil lægge asfalt til et løb nummer to på banen i Shanghai.
Skulle det ske, så ville det nok også ske på et lidt ændret layot end det vi kender fra det normale Formel 1. Portimao i Portugal er også kommet tættere på en plads i kalenderen, men samtidig melder Hockenheim ud, at de ikke kan blive ved med at vente på et svar.
Hos Mercedes er der også meldt en større ændring ud. Andy Cowell stopper i sin rolle som chef for Mercedes-AMG High Performance Powertrains. Andy er en af de ansvarlige for den altdominerende Mercedes-motor, som har givet Mercedes de sidste seks verdensmesterskaber i Formel 1.
Beslutningen er ikke ny. Andy Cowell meddelte bestyrelsen det tilbage i januar, altså før der var noget som hed Coronavirus/CoVid19 og overlader officielt roret til sin afløser 1. juli.
I første omgang bliver han dog i Mercedes-familien, ihvertfald indtil en gang i starten af 2021. Ude af F1-delen skal han være med til at udvikle et endnu nyt Mercedes-Benz AG-projekt. Hvad det indebærer kan vi kun gætte på.