Løbet i Nashville blev et kaotisk løb præget af safety car-perioder, et rødt flag, en dansker der tabte fem placeringer på sidste omgang, og en kører der overgik Mario Andretti. Det hele startede med en forsinkelse.
For den oprindelige løbsstart måtte udskydes, da der var observeret lyn i nærheden. Således stod tribunerne tomme i over en time hvor tilskuere, kørere og personale søgte ly. Det gav anledning til et længere interview med Christian Lundgaard direkte på tv. Christian er godt i gang med gennembruddet efter andenpladsen sidste weekend og en startplacering som nummer tre.
Christian kørte et rigtig godt løb, men lavede to fejl i hele løbet. Den ene var at han brændte de fleste af sine push-to-pass sekunder af i første del af løbet, så han ikke havde noget at forsvare sig med, og den sidste kom i den sidste genstart, hvor Alex Palou lagde sig delvis på siden af Christian, så danskeren ikke kunne tage den naturlige linje.
Det udnyttede mesteren til at komme forbi Christian og tage den sidste plads på podiet, mens Christian kom forkert ind i svingene fire andre biler kørte forbi på sidste omgang. Noget som Christian selv var meget overrasket over kunne lade sig gøre.
Løbet blev skelsættende for mange kørere. Der var mange afkørsler og en hel del DNF. Marcus Ericsson udgik sidst i løbet, hvilket kostede dyrt i mesterskabet. Romain Grosjean blev kørt i muren af Josef Newgarden. Colton Herta lavede en fejl først i løbet, men på grund af de mange safety car-perioder kom han tilbage i løbet.
Scott McLaughlin startede fra pole position, men mistede føringen under en safety car/pitstop-runde. Han fik kørt sig op og med få omgange og en del mere push-to-pass tog han andenpladsen fra Christian Lundgaard.
Scott Dixon startede fra plads 14 og med sejren nåede han 53 sejre i Indycar. Dermed gik han forbi Mario Andretti, som han delte andenplads med med 52 sejre. Mesterskabskampen blev også fortættet.
Will Power fører nu med 450 point foran Scott Dixon med 444 og Marcus Ericsson med 438.
Kørslen på banen i Nashville var om muligt utilfredsstillende. Af 80 omgange var 36 bag safety car og et rødt flag med få omgange tilbage. Banen har nogle drilske sving, men det er ens for alle.
Plads | Nr | Kører | Omg. | Efter | Afstand | Ført | ST | Motor | Point | Team |
1 | 9 | Scott Dixon | 80 | 0.000s | 0.000s | 15 | 14 | Honda | 444 | Chip Ganassi Racing |
2 | 3 | Scott McLaughlin | 80 | 0.1067 | 0.1067 | 22 | 1 | Chevy | 392 | Team Penske |
3 | 10 | Alex Palou | 80 | 0.6100 | 0.5033 | 31 | 4 | Honda | 417 | Chip Ganassi Racing |
4 | 27 | Alexander Rossi | 80 | 0.9412 | 0.3312 | 0 | 17 | Honda | 330 | Andretti Autosport |
5 | 26 | Colton Herta | 80 | 1.3942 | 0.4530 | 0 | 23 | Honda | 315 | Andretti Autosport w/Curb-Agajanian |
6 | 2 | Josef Newgarden | 80 | 2.1828 | 0.7886 | 12 | 6 | Chevy | 428 | Team Penske |
7 | 7 | Felix Rosenqvist | 80 | 2.8426 | 0.6598 | 0 | 15 | Chevy | 325 | Arrow McLaren SP |
8 | 30 | Christian Lundgaard | 80 | 3.2724 | 0.4298 | 0 | 3 | Honda | 272 | Rahal Letterman Lanigan Racing |
9 | 45 | Jack Harvey | 80 | 4.1560 | 0.8836 | 0 | 11 | Honda | 180 | Rahal Letterman Lanigan Racing |
10 | 60 | Simon Pagenaud | 80 | 4.4000 | 0.2440 | 0 | 13 | Honda | 282 | Meyer Shank Racing |
11 | 12 | Will Power | 80 | 6.7843 | 2.3843 | 0 | 8 | Chevy | 450 | Team Penske |
12 | 21 | Rinus VeeKay | 79 | 1 LAPS | 1 LAPS | 0 | 10 | Chevy | 300 | Ed Carpenter Racing |
13 | 06 | Helio Castroneves | 79 | 1 LAPS | 0.1790 | 0 | 26 | Honda | 224 | Meyer Shank Racing |
14 | 8 | Marcus Ericsson | 76 | 7.7296 | 1.0491 | 0 | 18 | Honda | 438 | Chip Ganassi Racing |
15 | 77 | Callum Ilott | 76 | 4 LAPS | 340.9803 | 0 | 19 | Chevy | 181 | Juncos Hollinger Racing |
16 | 28 | Romain Grosjean | 75 | 3.3941 | 0.8364 | 0 | 2 | Honda | 273 | Andretti Autosport |
17 | 20 | Conor Daly | 74 | 6 LAPS | 1 LAPS | 0 | 22 | Chevy | 249 | Ed Carpenter Racing |
18 | 48 | Jimmie Johnson | 72 | 13.6578 | 3.8707 | 0 | 25 | Honda | 178 | Chip Ganassi Racing |
19 | 18 | David Malukas | 63 | 9.0974 | 0.5841 | 0 | 7 | Honda | 232 | Dale Coyne Racing with HMD |
20 | 14 | Kyle Kirkwood | 63 | 9.5098 | 0.4124 | 0 | 16 | Chevy | 143 | AJ Foyt Enterprises |
21 | 51 | Takuma Sato | 32 | 16.0224 | 1.1725 | 0 | 20 | Honda | 208 | Dale Coyne Racing w/RWR |
22 | 29 | Devlin DeFrancesco | 32 | 16.4861 | 0.4637 | 0 | 24 | Honda | 159 | Andretti Steinbrenner Autosport |
23 | 15 | Graham Rahal | 29 | 21 omg. | 3 omg. | 0 | 9 | Honda | 281 | Rahal Letterman Lanigan Racing |
24 | 5 | Pato O’Ward | 25 | 4.3491 | 0.5039 | 0 | 5 | Chevy | 391 | Arrow McLaren SP |
25 | 4 | Dalton Kellett | 25 | 7.3800 | 0.1231 | 0 | 12 | Chevy | 108 | AJ Foyt Enterprises |
26 | 16 | Simona De Silvestro | 25 | Kontakt | 0.9149 | 0 | 21 | Chevy | 26 | Paretta Autosport |