Alpine arbejder i øjeblikket på at sikre motorer fra en anden konstruktør fremfor fortsætte med Renaults power trains. Økonomisk er der kun fordele ved at blive motorkunde, så hvordan kan det hjælpe Andretti Global?
Det har Michael Schmidt fra ‘Auto Motor und Sport’ et svar på. For umiddelbart hænger Alpine og Renault sammen, men Alpine som hold ligger i England og Renault som motorleverandør ligger i Viry-Chatillon, Frankrig.
Hvis Alpine dropper Renault, hvad sker der så med motordelen? Her mener Michael Schmidt, at Renault i stedet, med Cadillac som samarbejdspartner, vil bygge den Cadillac-motor, der giver Andretti adgang til Formel 1.
Cadillac får en måde at komme i Formel 1, og det bliver med årtiers motorerfaring i bagagen fremfor at starte forfra i USA.
“Det er muligt Andretti vil få en fod ind på den måde.”
Pat Symonds og Nick Chester er tilknyttet Andrettis F1-projekt i Silverstone, og begge kommer med fortid fra Renault.