Red Bull kan klare sig som motorleverandør

Max Verstappen Copyright Red Bull Contentpool

Sæson 2020 slutter denne weekend og selv om 2021 er meget status quo, så er der så lige 2022 med et nyt teknisk reglement og endnu mere fordi Red Bull stadig ikke har en motorleverandør til 2022.

Valget står stadig mellem en tilbagevending til Renault eller at købe Hondas IP-rettigheder.

Som Red Bull har sagt før, så kan Red Bull godt overtage Hondas motorproduktion, produktion og vedligeholdelse, men til gengæld har de hverken evnerne eller pengene til at videreudvikle motoren.

Så alting afhænger af om det skulle lykkedes for Red Bull at overbevise alle tre motorleverandører Ferrari, Mercedes og Renault om, at motorreglementet fastfryses efter 2022.

Dr. Helmut Marko
Copyright Red Bull Contentpool

Til ‘Auto Bild’ udtalte Dr. Helmut Marko:

“Jeg var i Japan for at optegne et finansielt koncept om, hvordan vi kan bruge som motoren som vores egen fra 2022.”

“Det ser godt ud og vi kan klare det, men den afgørende faktor er om motorreglementet vil blive fastfrosset fra 2022.”

“Ellers har vi ikke kapaciteten at styre disse højtkomplicerede Power units.”

“Det er ikke afpresning – det er fakta.”

“FIA og Liberty er også interesserede. En fastfrysning vil også skære omkostningerne drastisk, så alt i alt vil der kun være vindere.”