Aston Martin bliver kaldt for den grønne Red Bull for sine ligheder med sidste års RB18. Resultaterne viser sig også på banen, hvor Fernando Alonso har scoret fire podier i sæsonens fem løb. Den succes vil man bygge videre på næste år.
Hvorfor genopfinde den dybe tallerken, når man kan forfine den. Således er tanken hos Aston Martins tekniske chef Dan Fallows, der kom med mange års erfaring fra sin tid hos Red Bull Racing.
I et interview med ‘Auto Motor und Sport’ udtaler han:
“Men selv om det er vil være mere en evolution, så sætter vi os ikke mindre aggressive mål, end vi gjorde sidste vinter.”
Aston Martin havde fordel af mere udviklingstid end topholdene til i år pga sidste års placering i mesterskabet. Den vil blive væsentlig reduceret, hvis de grønne fortsætter deres fremgang i år.
“Det faktum at vi var i stand til at indhente de andre, var også fordelen i resurser, men vi har nu fundet en god retning for udviklingen med bilen, så jeg tror ikke ulempen vil være lige så stor, hvis vi har mindre udviklingstid i fremtiden.”
Hos Aston har man rimelige forventninger til et godt resultat i weekenden, måske ligefrem en sejr. Fernando Alonso har udpeget Monaco, Ungarn og Singapore, alle baner med mange sving og få langsider, som potentielle baner til Aston Martins første sejr.
“Der er altid baner, hvor den normale rangorden bliver brudt, og visse biler får problemer, og et af de steder er Monaco.”
“Men vi ser realistisk på det, og prøver bare at forbedre vores performance så hurtigt som muligt.”
“Så venter vi på at se, hvad resultaterne bliver.”