Med det nye motorreglements indførsel i 2026 er det stadig et gætværk, hvilken motor der er bedst. Derfor taler kundeholdene med de forskellige motorleverandører, og der har længe været rygter omkring Red Bulls Powertrain i samarbejde med Ford.
Det afviser McLaren teamchef Andrea Stella bliver til noget, men der har været kontakt.
“Jeg kan bekræfte, at der ikke er nogen forbindelse.Vi havde samtaler med Red Bull for et par måneder siden, som en del af due diligence i at undersøge, hvad der er tilgængeligt på markedet med hensyn til Power Units til 2026, men i øjeblikket er vi ret fremme i vores forhandlinger med HPP (Mercedes), så der er ingen samtale i gang med Red Bull.”
McLaren har også meldt ud, at de vil have indflydelse på designet af den Power Unit de vælger at køre med. Om det kan lade sig gøre er så spørgsmålet for Ferrari, Mercedes, Red Bull, Alpine bygger motoren til deres fabriksbil, ikke til deres kundehold.
Mercedes har allerede mistet Aston Martin, de mister muligvis Williams, så det giver mening for McLaren at blive hos det tyske mærke.