De Honda-motoriserede kørere dominerede løbet i Texas, men da vi nåede afgørelsen var det med Josef Newgarden som vinder i sin Chevy-motoriserede Penske. Igen spillede pitstop-strategien en rolle, men sidst i løbet måtte Josef forsvare sig mod Alexander Rossi.
Størstedelen af løbet var det Honda, der styrede showet. Ingen af Penskes tre biler havde rigtig noget at komme og fremme i front var det bl.a. Scott Dixon og Ryan Hunter-Reay der styrede begivenhederne.
Der skulle også gå rigtig lang tid før den første gulflagsperiode faldt. Zach Veach driftede det højre bagdæk op i muren, hvilket beskadigede hjulophænget. Senere gentog James Hinchcliffe bedriften og ny gulflagsperiode.
Sidste gulflagsperiode kom, da Colton Herta forsøgte at køre sig indenom Scott Dixon på vej ind i første sving på ovalen. Bilen slog et slag og ramte Scott Dixon og begge var ude. Scott Dixon undskyldte efterfølgende, hvis det var hans skyld og han ikke gav nok plads.
Takuma Sato startede fra pole position, men kom under et pit stop alt for hurtigt ind i sin pit box. Her ramte han sin ene mekaniker og det endte med at koste to omgange før han var tilbage på banen og efterfølgende en omgang på grund af en efterfølgende stop’n’go.
Josef Newgardens sejr udvidede den mesterskabsførendes forspring i mesterskabet.
Plads | Nr | Navn | Omg. | Difference | Afstand | Ført | ST | Motor | Point | Team |
1 | 2 | Josef Newgarden | 248 | 0.0000 | 0.0000 | 54 | 7 | Chevy | 367 | Team Penske |
2 | 27 | Alexander Rossi | 248 | 0.8164 | 0.8164 | 3 | 11 | Honda | 342 | Andretti Autosport |
3 | 15 | Graham Rahal | 248 | 1.4928 | 0.6764 | 3 | 9 | Honda | 211 | Rahal Letterman Lanigan Racing |
4 | 19 | Santino Ferrucci | 248 | 1.7266 | 0.2338 | 0 | 18 | Honda | 193 | Dale Coyne Racing |
5 | 28 | Ryan Hunter-Reay | 248 | 2.2019 | 0.4753 | 90 | 4 | Honda | 252 | Andretti Autosport |
6 | 22 | Simon Pagenaud | 248 | 2.8789 | 0.6770 | 0 | 5 | Chevy | 319 | Team Penske |
7 | 7 | Marcus Ericsson | 248 | 3.9271 | 1.0482 | 2 | 14 | Honda | 166 | Arrow Schmidt Peterson |
8 | 18 | Sebastien Bourdais | 248 | 4.3306 | 0.4035 | 3 | 3 | Honda | 190 | Dale Coyne w/Vasser-Sullivan |
9 | 12 | Will Power | 247 | 1 LAPS | 1 LAPS | 0 | 15 | Chevy | 254 | Team Penske |
10 | 98 | Marco Andretti | 247 | 1 LAPS | 0.4538 | 0 | 21 | Honda | 167 | Andretti Herta w/ Marco & Curb |
11 | 59 | Conor Daly | 247 | 1 LAPS | 0.6180 | 0 | 19 | Chevy | 59 | Carlin |
12 | 10 | Felix Rosenqvist | 246 | 2 LAPS | 1 LAPS | 0 | 16 | Honda | 181 | Chip Ganassi Racing Teams |
13 | 20 | Ed Carpenter | 246 | 2 LAPS | 0.2342 | 0 | 13 | Chevy | 82 | Ed Carpenter Racing |
14 | 21 | Spencer Pigot | 246 | 2 LAPS | 1.6340 | 0 | 6 | Chevy | 178 | Ed Carpenter Racing |
15 | 30 | Takuma Sato | 245 | 3 LAPS | 22.4655 | 60 | 1 | Honda | 272 | Rahal Letterman Lanigan Racing |
16 | 14 | Tony Kanaan | 245 | 3 LAPS | 2.4951 | 0 | 22 | Chevy | 147 | AJ Foyt Enterprises |
17 | 9 | Scott Dixon | 228 | 0.1318 | 0.1318 | 33 | 2 | Honda | 278 | Chip Ganassi Racing Teams |
18 | 88 | Colton Herta | 228 | 0.3545 | 0.2227 | 0 | 10 | Honda | 158 | Harding Steinbrenner Racing |
19 | 5 | James Hinchcliffe | 218 | 3.7069 | 0.0339 | 0 | 8 | Honda | 190 | Arrow Schmidt Peterson |
20 | 26 | Zach Veach | 172 | 39 LAPS | 35 LAPS | 0 | 12 | Honda | 141 | Andretti Autosport |
21 | 23 | Charlie Kimball | 86 | 1 LAPS | 2.4642 | 0 | 17 | Chevy | 32 | Carlin |
22 | 4 | Matheus Leist | 73 | 10 LAPS | 7 LAPS | 0 | 20 | Chevy | 135 | AJ Foyt Enterprises |