Indy: Iracing hjælper banerne

Afslutningen på Xpel 375 i Texas Copyright Penske Entertainment

Iracing er blevet det nye sort, hvad angår nye konfigurationer og helt nye banelayouts. Iracing blev brugt til at udvikle NASCAR’s kommende gadebane i Downtown Chicago, og er blevet brugt til test af nye konfigurationer eller layouts på eksisterende baner.

Atlanta Motor Speedway har fået en ny konfiguration baseret på Iracing-test, og nu forlyder det i en podcast med Dale Jr. Download, at Texas Motor Speedway også vil få testet konfigurationer baseret på spillet.

Marcus Smith, CEO for Speedway Motorsports, ejer af TMS, udtaler i podcasten:

“Det vi gør nu er at arbejde sammen med iRacing for at undersøge et par forskellige profilændringer, som vi kan lave på banen.”

»Jeg vil gerne undersøge, hvad mulighederne er. Vi lærte en masse med iRacing omkring Atlanta (rekonfiguration). Atlanta er den første bane, der er blevet (rekonfigureret) baseret på en iRacing-simulering.”

Sæsonen startede i Texas 2020
Copyright Indycar

“Vi var i stand til ikke bare at bygge en bane med en CAD-tegning og al den teknik og matematik, der er forbundet med at designe en bane, vi var i stand til at sætte virtuelle biler og køre racerløb og justere den og lave små små ændringer, der gjorde en stor forskel på Atlanta Motor Speedway.”

Det er ret smart, at fremtidens banedesignere kan få mulighed for at prøve banerne af inden de fastlåser sig på en konfiguration. Dermed kan man sikre, at der er overhalingsmuligheder, og at det ikke bare bliver et langt processionelt løb, hvor tilskuerne ser bilerne køre på en lang række.