Pato O’Ward blev lovet en Formel 1-test ved postsæsonens Pirelli-test, hvis han kunne vinde et løb i år. Noget som var videodokumenteret, da samtalen blev vist under transmissionen af søndagens Xpel 375 på Texas Motor Speedway.
Weekendens andet løb var forlænget til 248 omgange mod lørdagens 212 og navnet var ændret fra Xpel 275 til 375. Startrækkefølgen blev fundet ud fra mesterskabsstillingen og det var Alexander Rossi meget utilfreds med.
For mens Chip Ganassis kørere Scott Dixon og Alex Palou startede forrest, så startede Alexander Rossi længere nede i feltet. Løbet nåede end ikke at gå i gang før Alexander og seks andre kørere var ude af løbet.
Noget som Romain Grosjeans afløser stod for. Jep Pietro Fittipaldi afløste igen Romain, der ikke kører ovalerne, og ligesom Josef Newgarden kørte ind i bagenden på Sebastien Bourdais, så kørte Pietro Fittipaldi op bag i Sebastien Bourdais, der blev skubbet rundt og ramte Alexander Rossi, og så gik det ellers galt.
Conor Daly blev sandwichet mellem to biler og sendt mod fanghegnet og landede på hovedet, hvor bilen kurede med bunden forrest ud i rabatten, hvor den heldigvis blev vendt rundt igen. Heldigvis gjorde aeroscreen det som den er bygget til og beskyttede kørerne.
Løbet var end ikke gået i gang, og de næste næsten tyve omgange foregik bag safety car. Den lange gulflagsperiode gjorde, at løbet skiftede fra et firestopsløb til en trestopper. Da løbet igen kom i gang lå Scott Dixon helt i front, en placering som han var den der brugte mest tid på.
På omgang 115 udgik Jack Harvey med en defekt ved det ene baghjul. Han kørte af banen og kæmpede sig i pit, men han havde smidt olie på banen og dagens anden safety car-periode var en realitet. Da løbet blev genstartet på omgang 128 gik Pato O’Ward til angreb og kørte sig tættere på føringen.
Den tog Graham Rahal fra Scott Dixon, der dog tog føringen tilbage nogle omgange senere. Efter næste række pit stop var der vendt lidt op og ned. Det bragte Josef Newgarden i front, mens Pato O’Ward var kommet forbi Graham Rahal og Scott Dixon.
På omgang 190 tabte Felix Rosenqvist bagdækket ude på banen. Han holdt sig dog fra væggen, men safety car måtte på banen igen. Løbet blev givet frit igen på omgang 197 og her kørte Josef Newgarden sig i føring. Will Power blev presset op af banen og kom op på det specielle PJ1 belægning, hvor der ikke rigtig er noget grip. Han reddede dog bilen, men tabte en del placeringer.
Pato O’Ward gik med under 30 omgange tilbage til angreb på Josef Newgarden. I første omgang kunne han forsvare sig, men McLaren-køreren Pato O’Ward havde set sig lun på en Formel 1-test og ikke bare overhalede Josef, men trak også fra.
Efter 248 omgange kørte Patricio O’Ward først over stregen foran Josef Newgarden og Graham Rahal. Scott Dixon endte på plads fire foran Colton Herta. Fem forskellige hold i top 5, men ingen var mere glad end Pato.
Det var McLarens første sejr i Indycar i mere end 40 år og bragte den mexicanske kører ganske tæt på Scott Dixons mesterskabsføring.
Plads | Nr | Kører | Omg. | Afstand | Difference | Ført | ST | Motor | Point | Team |
1 | 5 | Pato O’Ward | 248 | 0.000s | 0.000s | 25 | 4 | Chevy | 131 | Arrow McLaren SP |
2 | 2 | Josef Newgarden | 248 | 1.2443 | 1.2443 | 25 | 6 | Chevy | 116 | Team Penske |
3 | 15 | Graham Rahal | 248 | 5.6449 | 4.4006 | 13 | 9 | Honda | 107 | Rahal Letterman Lanigan Racing |
4 | 9 | Scott Dixon | 248 | 6.0386 | 0.3937 | 163 | 1 | Honda | 153 | Chip Ganassi Racing |
5 | 26 | Colton Herta | 248 | 6.3782 | 0.3396 | 0 | 10 | Honda | 100 | Andretti Autosport w/ Curb-Agajanian |
6 | 22 | Simon Pagenaud | 248 | 7.0088 | 0.6306 | 0 | 8 | Chevy | 102 | Team Penske |
7 | 10 | Alex Palou | 248 | 8.3686 | 1.3598 | 3 | 2 | Honda | 127 | Chip Ganassi Racing |
8 | 3 | Scott McLaughlin | 248 | 11.8928 | 3.5242 | 0 | 7 | Chevy | 99 | Team Penske |
9 | 21 | Rinus VeeKay | 248 | 12.7212 | 0.8284 | 5 | 12 | Chevy | 84 | Ed Carpenter Racing |
10 | 28 | Ryan Hunter-Reay | 248 | 14.5929 | 1.8717 | 0 | 21 | Honda | 56 | Andretti Autosport |
11 | 20 | Ed Carpenter | 248 | 15.3180 | 0.7251 | 1 | 19 | Chevy | 33 | Ed Carpenter Racing |
12 | 8 | Marcus Ericsson | 248 | 16.0741 | 0.7561 | 0 | 13 | Honda | 79 | Chip Ganassi Racing |
13 | 12 | Will Power | 248 | 17.8136 | 1.7395 | 1 | 3 | Chevy | 99 | Team Penske |
14 | 30 | Takuma Sato | 247 | 1 omg. | 1 omg. | 12 | 11 | Honda | 84 | Rahal Letterman Lanigan Racing |
15 | 48 | Tony Kanaan | 246 | 2 omg. | 20.6998 | 0 | 20 | Honda | 34 | Chip Ganassi Racing |
16 | 7 | Felix Rosenqvist | 246 | 2 omg. | 2.5779 | 0 | 17 | Chevy | 58 | Arrow McLaren SP |
17 | 60 | Jack Harvey | 115 | Mekanisk | 4.9116 | 0 | 5 | Honda | 90 | Meyer Shank Racing |
18 | 29 | James Hinchcliffe | 30 | Mekanisk | 79 omg. | 0 | 22 | Honda | 44 | Andretti Steinbrenner Autosport |
19 | 14 | Sebastien Bourdais | — | Kontakt | 0 | 14 | Chevy | 68 | AJ Foyt Enterprises | |
20 | 27 | Alexander Rossi | — | Kontakt | 4.7449 | 0 | 15 | Honda | 65 | Andretti Autosport |
21 | 51 | Pietro Fittipaldi | — | Kontakt | 0 | 16 | Honda | 24 | Dale Coyne Racing w/Rick Ware Racing | |
22 | 18 | Ed Jones | — | Kontakt | 3.9851 | 0 | 18 | Honda | 51 | Dale Coyne Racing with Vasser Sullivan |
23 | 4 | Dalton Kellett | — | Kontakt | 2.3610 | 0 | 23 | Chevy | 38 | AJ Foyt Enterprises |
24 | 59 | Conor Daly | — | Kontakt | 3.7575 | 0 | 24 | Chevy | 43 | Carlin |