Efter seks ugers pause var der igen gang i Formel E. Det elektriske cirkus var taget til Mexico og Puebla, hvor der blev kørt på et specielt layout, og første race blev underholdende og sluttede med fire diskvalifikationer.
Pascal Wehrlein tog starten og holdt sig forrest hele løbet. Han var dog en af de fire diskvalifikationer, så da han tog målflaget blev han fjernet fra resultatet. Årsagen var en tanketorsk, der ramte begge Porsche- og begge Nissan-biler.
Allerede på første omgang havde vi det første drama, da Nick Cassidy crashede sin Envision-racer og det bragte safety car på banen. Der var masser af overhalinger og forsøg på samme. Robin Frijns og Nyck de Vries kørte sammen.
Alle kørere skulle tage de to obligatoriske Attack Modes og her skete der også noget, når en bil kom fra Activation Zone og tilbage på racerbanen. Det kostede Jean-Eric Vergne løbet, da Alexander Sims sendte ham i muren.
Sam Bird udgik også med god skade på sin Jaguar, da Alex Lynn i Mahindra sendte ham og grundigt sidelæns i muren. Det gav safety car igen. De to Audier med Lucas di Grassi og Rene Rast kørte sig stille og roligt op igennem feltet.
Banens layout gjorde, at der var mulighed for at overhale. Da Edoardo Mortara gik inden om Max Günther/BMW blev der åbnet en ladeport, som Lucas di Grassi udnyttede til at gå forbi. Omgangen senere pressede Rene Rast sig forbi og mens Pascal Wehrlein dominerede i sin Porsche, så var der god kamp om plads to, tre og pladsen udenfor podiet.
Med få minutter tilbage gik Lucas di Grassi forbi Mortara og omgangen senere med en håndfuld sekunder tilbage var det Rene Rasts tur. Audi havde nu begge biler på podiet. Noget de ikke havde turde drømme om tidligere.
Det blev som sagt endnu bedre, da Pascal Wehrlein tog det ternede flag kun for at blive diskvalificeret. Det gav Audi deres første sejr længe og at det så blev en dobbeltsejr gjorde bestemt ikke noget for tyskerne.
De fire diskvalifikationer skyldtes manglende deklarering af dæk.
Resultatet af runde 8, kørt i Puebla blev:
Plads | # | Kører | Team | Omg. | Tid | Afstand | Interval | km/t | Udgået | Point | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 11 | |
|
28 | 47’40.772 | 105.1 | 25 | |||||
2 | 33 | |
|
28 | 47’41.269 | 0.497 | 0.497 | 105.1 | 19 | |||
3 | 48 | |
|
28 | 47’43.546 | 2.774 | 2.277 | 105.0 | 15 | |||
4 | 29 | |
|
28 | 47’51.215 | 10.443 | 7.669 | 104.7 | 12 | |||
5 | 27 | |
|
28 | 47’52.245 | 11.473 | 1.030 | 104.7 | 10 | |||
6 | 13 | |
|
28 | 47’52.396 | 11.624 | 0.151 | 104.6 | 8 | |||
7 | 5 | |
|
28 | 47’52.794 | 12.022 | 0.398 | 104.6 | 6 | |||
8 | 20 | |
|
28 | 47’53.123 | 12.351 | 0.329 | 104.6 | 4 | |||
9 | 17 | |
|
28 | 47’53.708 | 12.936 | 0.585 | 104.6 | 2 | |||
10 | 94 | |
|
28 | 47’53.926 | 13.154 | 0.218 | 104.6 | 1 | |||
11 | 8 | |
|
28 | 47’55.320 | 14.548 | 1.394 | 104.5 | ||||
12 | 28 | |
|
28 | 47’56.029 | 15.257 | 0.709 | 104.5 | ||||
13 | 88 | |
|
28 | 47’56.214 | 15.442 | 0.185 | 104.5 | ||||
14 | 71 | |
|
28 | 47’56.528 | 15.756 | 0.314 | 104.5 | ||||
15 | 7 | |
|
28 | 47’57.743 | 16.971 | 1.215 | 104.5 | ||||
16 | 4 | |
|
28 | 47’58.714 | 17.942 | 0.971 | 104.4 | ||||
17 | 6 | |
|
28 | 47’59.057 | 18.285 | 0.343 | 104.4 | ||||
dnf | 10 | |
|
15 | 25’47.889 | 13 omg. |
13 omg. | Udgået | ||||
dnf | 25 | |
|
12 | 22’15.809 | 16 omg. | 3 omg. |
Udgået | ||||
dnf | 37 | |
|
0 | Udgået | |||||||
dq | 99 | |
|
28 | 47’36.856 | 25’21.047 | 4 | |||||
dq | 36 | |
|
28 | 47’57.444 | 16.672 | 20.588 | |||||
dq | 23 | |
|
28 | 47’57.899 | 17.127 | 0.455 | |||||
dq | 22 | |
|
24 | 42’32.593 | 4 Laps | 4 Laps | Udgået |