Antonio Felex da Costa tog sejren i det sidste løb i New York i et rigtig spændende løb. Et løb der viste, at Nyck de Vries ikke lærte af sine fejl og samtidig øgede Stoffel Vandoornes forspring i mesterskabet.
Endnu engang var kvalifikationen en blandet affære. Nick Cassidy var hurtigst i kvalifikationen, men startede bagerst, da batteriet i Envision-raceren måtte udskiftes efter uheldet lørdag. Jean-Eric Vergne havde endnu en trist kvalifikation, men med Lucas di Grassi, Edoardo Mortara og Pascal Wehrlein startende bagerst.
Antonio Felix da Costa tog starten efterfulgt af Alexander Sims, som kæmpede hårdt for at blive i toppen. Sidst i løbet røg han dog ned af podiet, men en flot kamp fra briten, som dropper Formel E til fordel for sportsvogne efter sæsonen.
De to Mercedes EQ-biler var med helt fremme og Mitch Evans fra Jaguar havde en god duel. Da Mitch Evans forsøgte at overhale Nyck de Vries på vej mod sving 1, men et bump på vejen fik bilen ud af kontrol. Senere forsøgte Nyck de Vries at komme forbi Alexander Sims samme sted og også han mistede kontrollen over bilen.
Det kostede nogle placeringer, men så forsøgte hollænderen at overhale igen samme sted med samme resultat. Porsches løb var heller ikke noget at råbe hurra for. Andre Lotterer startede ellers langt fremme, men da bilen rullede før tid, så trådte Andre på bremsen, men fremdriften var væk og han tabte en del placeringer i starten.
Sergio Sette Camara, til dels Antonio Giovinazzi, og Dan Ticktum var positive overraskelser i starten, men de kunne ikke holde race pace i det lange løb og den italienske Dragon-kører udgik med tekniske problemer.
Et sammenstød sidst i løbet kostede Jean-Eric Vergne, Lucas di Grassi og Oliver Askew deres deltagelse. Maximillian Gunther fik en straf for en episode med Oliver Rowland. Han blev efter løbet diskvalificeret, men det var et rigtig spændende løb med masser af action fra start til slut, og endnu et løb hvor vi slap for den forhadte safety car og efterfølgende tillægstid.
Resultatet af New York II blev:
Stillingen med to afdelinger tilbage i London og Seoul.