Max Verstappen var klar til at udbygge sin føring i mesterskabet, da hans Red Bull RB16B ramte muren efter et dækproblem. Heldigvis for Max, så lavede Lewis Hamilton en fejl og fik heller ikke nogen point.
Red Bull kan ikke hvile på laurbærrene og forvente Mercedes får en dårlig weekend igen. Derfor bliver Red Bull nødt til at udvikle på RB16B, hvis de vil have mesterskaberne i år.
Det kommer så til at ske på bekostning af udviklingstid på næste års bil, men det må man overkomme.

Copyright SMG
Max Verstappen udtalte:
“Hvis vi ønsker at slå Mercedes, så kan vi ikke slappe af.”
“Vi er nødt til at tilføje nye dele på bilen.”
“Så længe chancen for verdensmestertitlen er så god, så er vi nødt til at spille bolden.”

Copyright Red Bull Contentpool
“Det ville være dumt at smide noget væk nu for at kigge på næste år. Hvor er garantien, at vi vi i stedet vil vinde næste år, hvis vi nu koncentrerer os fuldt om den nye bil?”
“Jeg har stor tiltro til vores ingeniører. De kan også lave en god til 2022, selv om de har mindre tid.”










