Der er stor forskel på måden du kører på, når du kører efter en ny sæson eller ved, at du har fremtiden på plads. Sådan er det også i Formel 1, hvor Kevin Magnussen ofte har været kongen af etårskontrakter.
Det har givet udslag i hans kørsel på banen, og da han vendte tilbage til Formel 1 i 2022 var det på en 2-årig kontrakt. Derfor kørte han også rigtig godt i sit comeback, men nu kører han på sit sidste år, og samtidig med ankomsten af Nico Hulkenberg, der har leveret de bedste resultater, så har kørslen ikke fulgt med.
Det er dog ikke kun Kevins kørsel, der har lidt, som vi har set i mange kvalifikationer, teknikken har også svigtet mange gange. Resultatet er dog det samme. Det ser skidt ud udefra, og det har også sat gang i rygterne om, at Haas måske kigger på andre kørere.
Nedenfor ser du de nuværende køreres kontraktlængde.
Red Bull
Max Verstappen: 2028
Sergio Perez: 2024
Ferrari
Charles Leclerc: 2024
Carlos Sainz: 2024
Mercedes
Lewis Hamilton: 2023
George Russell: 2024
Alpine
Pierre Gasly: 2024 + option for 2025
Esteban Ocon: 2024
McLaren
Lando Norris: 2025
Oscar Piastri: 2024
Aston Martin
Fernando Alonso: 2024
Lance Stroll: Farmand ejer holdet
Alfa Romeo
Valtteri Bottas: 2024
Zhou Guanyu: 2023
AlphaTauri
Daniel Ricciardo: 2023
Yuki Tsunoda: 2023
Haas
Nico Hulkenberg: 2023
Kevin Magnussen: 2023
Williams
Alex Albon: 2024
Logan Sargeant: 2023