Der stod Ferrari øverst på begge træninger i dag i Ungarn. Hungaroring hedder banen, som er sidste stop inden sommerferien. Haas havde en ny opdatering med til Kevin Magnussen, men hvor stor forskel den giver, det er for tidligt at sige.
For Mick Schumacher i den gamle og Kevin Magnussen i den nye lå tæt på hinanden i begge træninger. For Kevins vedkommende handler det om at indsamle en masse data, så der blev kørt pænt ude på banen.

Copyright Haas F1 Media
Pænt er kodeordet for begge træninger. Der var ikke store afkørsler, crashes eller spins. Der var et par kørere som kørte langsomt på ideallinjen og der var et par store blokeringer, men der var ingen røde flag eller lignende.
Ferrari havde den hurtigste bil, men det er altid svært at vide, hvor mange procent motoren kører på. Kevin Magnussen fortalte i Frankrig, at man først skruede op for motoren lørdag.

Hungaroring er på grund af sit Mickey Mouse-layout ofte en bane, der byder på ovarraskelser. Oftest handler det om at komme hurtigst igennem sektor 2, der er den kringlede del af banen, hvor velkørende biler er bedre end “hurtige” biler, og banen er kendt for debutvindere i Formel 1.
Senest ved sidste års løb, hvor Esteban Ocon blev nyeste medlem af førstegangsvindere, der også tæller Damon Hill, Jenson Button og Heikki Kovalainen.
Lando Norris var fyldet i toppen af en Ferrari-sandwich i FP2, og Red Bull Racing samt Mercedes viste gode takter.

Copyright Red Bull Contentpool
Aston Martin Racing havde nye endplates på bagvingen, der skulle give et boost i downforcen bagerst på Aston’en. Et loophole som måske kan have den sideeffekt, at det bliver sværere at køre tættere på banen.
Hvad der virker som en tendens er, at Williams og Alpha Tauri har taget beslag på de bagerste pladser. Aston Martin, Haas og Alfa Romeo er også faste i den sidste halvdel af feltet om fredagen.

Lørdag skulle der komme regn på banen og skulle det ske, så bliver banen vasket ren, og vi får nye udfordringer lørdag.