Eller rettere asfalt, da Mick Schumacher, Callum Illot og Robert Shwartzman igår testede Ferraris SF71H på Fiorano forud for Mick og Callums officielle FP1-debuter næste weekend i Tyskland.
Robert Shwartzman må vente til Abu Dhabi før han får en officiel FP1-debut.
![](https://gpnews.dk/wp-content/uploads/2020/10/200141-fda-f1-debut.jpg)
Copyright Ferrari Media
Robert Shwartzman udtalte efter sin test:
“Jeg har drømt om dagen, hvor jeg ville køre en Formel 1-bil for første gang siden jeg var en lille dreng og endelig var i dag dagen. At køre bilen var fantastisk og meget sjovt.”
![](https://gpnews.dk/wp-content/uploads/2020/10/200146-fda-f1-test-fiorano.jpg)
Copyright Ferrari Media
![](https://gpnews.dk/wp-content/uploads/2020/10/200158-fda-f1-test-fiorano.jpg)
Copyright Ferrari Media
Efter Roberts test var det tid til Callum Illot. Han har testet en Sauber C38 sidste år i Bahrain.
Callut udtalte efter testen:
“Det var en uforglemmelig dag. Jeg har allerede kørt en Formel 1 bil sidste år, men i dag kunne jeg komme overens med bilen med bare til 10 dage til min debut i en grand prix-weekend. Det var meget brugbart og jeg takker Ferrari for at give mig denne mulighed.
![](https://gpnews.dk/wp-content/uploads/2020/10/200148-fda-f1-test-fiorano.jpg)
Copyright Ferrari Media
![](https://gpnews.dk/wp-content/uploads/2020/10/200149-fda-f1-test-fiorano.jpg)
Copyright Ferrari Media
Sidst var det Mick Schumachers tur. I kraft af efternavnet har han fået lov til lidt mere end de to andre. For eksempel et par opvisningsomgange i farmands Ferrari F2004, senest på Mugello, men også Michaels første VM-bil Benetton B194 på Spa.
Sidste år testede han en dag for Ferrari og Alfa Romeo i Bahrain, men i dag kom så den rigtige bil.
![](https://gpnews.dk/wp-content/uploads/2020/10/200132-fda-f1-debut.jpg)
Copyright Ferrari Media
“Jeg vil gerne takke Ferrari og FDA for at give muligheden for at komme bag rattet på en hybrid-drevet Formel 1-bil et par dage før min debut i en grand prix-weekend på Nurburgring. Det var meget brugbart til at vænne sig til alle procedurerne igen, som er megeet komplekse og også hvordan et hold arbejder på topniveauet af sporten.”
![](https://gpnews.dk/wp-content/uploads/2020/10/20094-f1-tuscan-gp-sunday.jpg)
Copyright Ferrari Media
“For et par uger siden i Mugello fik jeg lov at køre en F2004, en fantastisk, men ret gammeldags nu. At komme bag rattet på en 2018-hybridbil tillod mig at forstå hvor vigtig elektronikken er for Power Uniten og hvor meget fremgang Formel 1 har lavet hvad angår aerodynamik.”