Marcus Ericsson er skiftet fra Formel 1 til Indycar og har netop gennemført en test på den populære Laguna Seca/Mazda Raceway med det berømte proptrækkersving Cork Screw.
Hvem er bedre til at sammenligne de to typer biler end vores svenske ven fra landet til højre. Til ‘Motorsport.com’ udtaler han:
“For mig er det største problem konsistens. En Indycar er tricky at køre, svær sammenlignet med en Formel 1-bil, som er plantet til jorden. Bilen flytter sig en del.”
“Så min største udfordring nu er at forstå det og håndtere. I øjeblikket tager jeg de forskellige sving godt fra omgang til omgang, men jeg har svært ved at få det bedste fra svingene på den samme omgang.”
Her er Laguna Seca måske heller ikke den nemmeste bane at køre på. Banen går op og ned og det måske mest kendte sving i USA i form af Cork Screw.
“Jeg får måske to eller tre sving rigtigt og gør det værre på de næste to eller tre. Næste omgang forbedrer jeg dem jeg havde det svært ved, men taber tid på dem, hvor jeg var god.”
“Så jeg arbejder med holdet på forbedre konsistensen for at komme bedre op i fart.”
Tidliger Marussia F1-kører Max Chilton var hurtigst i testen på Laguna Seca.