Jean-Eric Vergne var en ærgerlig mand efter lørdagens løb i Jakarta, Indonesien. Startende fra pole og førte første del af løbet, var det en udbremsning af Mitch Evans, der i sin Jaguar dykkede indenom.
Udadtil så det ud til, at Vergne ikke beskyttede indgangen til svinget, men da løbet var slut udtalte franskmanden, at man godt vidste hvor problemerne lå. Det var dog ikke fordi han ikke prøvede at tage føringen tilbage, men et lille overforbrug i forhold til Mitch Evans gjorde, at det ikke skete.
I stedet tog Mitch Evans sin tredje sejr i årets mesterskab foran Vergne og Eduardo Mortara, der kørte sig op plads 3 og udfordrede Vergnes andenplads. Det var ikke et løb, der bød på de store overhalinger. På en nyanlagt bane på 2.37 km specielt designet til Formel E var der næsten udsolgt.
Tilskuerne fik set et godt race, men ikke et race som vil blive husket for sine spektakulære overhalinger. Samtlige kørere bar køleveste, da luftfugtigheden var så høj, at det ellers ville gå ud over fysikken. På gridden før starten fortalte en kører, at han havde drukket fem liter vand allerede, men at han under kvalifikationen havde svedt 1½ liter ud.
En god debut til Jakarta, hvor den kun var besøg af safety car en gang i starten af løbet.
Resultatet af Jakartas ePrix blev:
Plads | # | Kører | Team | Omg. | Tid | Afstand | Interval | km/t | Udgået | Point | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 9 | |
|
40 | 48’28.424 | 117.3 | 26 | |||||
2 | 25 | |
|
40 | 48’29.157 | 0.733 | 0.733 | 117.3 | 21 | |||
3 | 48 | |
|
40 | 48’29.391 | 0.967 | 0.234 | 117.3 | 15 | |||
4 | 13 | |
|
40 | 48’31.774 | 3.350 | 2.383 | 117.2 | 12 | |||
5 | 5 | |
|
40 | 48’32.462 | 4.038 | 0.688 | 117.2 | 10 | |||
6 | 27 | |
|
40 | 48’33.059 | 4.635 | 0.597 | 117.2 | 8 | |||
7 | 11 | |
|
40 | 48’33.677 | 5.253 | 0.618 | 117.1 | 6 | |||
8 | 94 | |
|
40 | 48’36.615 | 8.191 | 2.938 | 117.0 | 4 | |||
9 | 10 | |
|
40 | 48’41.772 | 13.348 | 5.157 | 116.8 | 2 | |||
10 | 23 | |
|
40 | 48’43.190 | 14.766 | 1.418 | 116.7 | 1 | |||
11 | 36 | |
|
40 | 48’44.513 | 16.089 | 1.323 | 116.7 | ||||
12 | 3 | |
|
40 | 48’49.346 | 20.922 | 4.833 | 116.5 | ||||
13 | 28 | |
|
40 | 48’51.444 | 23.020 | 2.098 | 116.4 | ||||
14 | 22 | |
|
40 | 48’53.608 | 25.184 | 2.164 | 116.3 | ||||
15 | 29 | |
|
40 | 48’57.944 | 29.520 | 4.336 | 116.2 | ||||
16 | 37 | |
|
40 | 48’58.297 | 29.873 | 0.353 | 116.1 | ||||
17 | 4 | |
|
40 | 48’59.278 | 30.854 | 0.981 | 116.1 | ||||
18 | 33 | |
|
40 | 49’00.251 | 31.827 | 0.973 | 116.1 | ||||
19 | 7 | |
|
40 | 49’06.642 | 38.218 | 6.391 | 115.8 | ||||
dnf | 99 | |
|
35 | 43’02.568 | 5 Laps | 5 omg. | Udgået | ||||
dnf | 17 | |
|
29 | 35’36.933 | 11 Laps | 6 omg. | Udgået | ||||
dnf | 30 | |
|
1 | 1’25.403 | 39 Laps | 28 omg. |
Udgået |