Rich Energy er en eksklusiv energidrik, så eksklusiv at den vel nærmest ikke kan købes, der i år er hovedsponsor for det anglo/amerikanske hold Haas F1 Team. Igennem hele sæsonen har Rich Energy gjort sig bemærket, som oftest af de forkerte årsager.
De forsøgte først at indgå et samarbejde med Williams, men det blev forkastet, da chefen William Storey ikke dukkede op til det aftalte møde. Siden blev der indgået et sponsorat med Haas F1 Team og på papiret har samarbejdet fungeret.
Bag kulisserne har Rich Energy kørt en PR-krig mod Red Bull Racing, oftest med nogle tåbelige påstande på Twitter, og da det kom frem, at Rich Energys logo var en næsten 100% kopi af cykelmærket Whyte Bikes, så blev der igen brugt diverse tweets på at nedgøre Whyte Bikes.
Whyte Bikes har udover at have sagsøgt og vundet over Rich Energy også dokumenteret, at William Storey bogstavelig talt var fuld af løgn, og dokumenterede med et billede af Romain Grosjean som Lotus-kører, at han ihverfald vidste hvem Whyte Bikes var, da han sad på en af deres cykler.
Galskaben har været stigende, men onsdag kogte den over, da Rich Energy udsendte et tweet om, at de havde stoppet samarbejdet med Haas på baggrund i dårlige resultater, hvor selv Williams (som tidligere har afvist Rich Energy) gjorde det bedre.
Det satte naturligvis gang i diverse rygter og en shit storm ramte Rich Energy, hvor der bestemt ikke var nogen opbakning til den eksklusive energidrik.
Haas har torsdag udsendt et tweet om, at de stiller sig uforstående overfor den tidligere tweet og, at Rich Energy stadig er navnesponsor for holdet, men at man af kommercielle årsager ikke vil udtale sig nærmere.
Allerede i går gik der rygter på diverse facebookgrupper, at Rich Energys twitterkonto var blevet hacket, af Rich Energy aka Williams Storey og det rygte er nærmest blevet bekræftet i dag.
Rich Energys formand, Williams Storey, er blevet fritstillet øjeblikkeligt og en talsmand fra Rich Energy har udtalt til Adam Cooper fra ’Motorsport.com’:
”Aftalen er ikke afsluttet og Williams har ingen autoritet til at gøre det. Investorerne prøver at få styr på det her PR-rod, men det er business as usual.”
Haas stiller op med Rich Energy-bemaling og klistermærker denne weekend.
Vi bliver nok lidt klogere de kommende dage.