Alpine har store problemer. Alt for mange dårlige beslutninger i 2023 har medført problemerne, som Alpine døjer med. Ledelsesmæssige udskiftninger i 2023 koster i sæsonstarten.
Det siger den tidligere chef Otmar Szafnauer i et interview til ‘Viaplay’.
“Stopuret lyver ikke, og det ser ikke godt ud.”
“Folk på højeste niveau har truffet nogle dårlige beslutninger. Fyre folk og ikke sikre en tryghed på holdet fra et psykologisk synspunkt giver dig dette resultat.”
Alpine har sagt farvel til teknisk chef Matt Harman og aero-chef Dirk de Beer.
Sidste år investerede “Hollywood” i holdet. En gruppe bl.a. bestående af Ryan Reynolds og Rob McElhenney, samt professionel bokser Anthony Joshua købte sig ind i Alpine.

Copyright Alpine Racing
Timo Glock, tidligere F1-kører, udtalte til ‘Sky Deutschland’:
“Problemerne startede sidste år. Flere hovedpersoner blev smidt ud, inklusiv Otmar.”
“At skifte personale under udviklingen af en ny bil skaber uro på holdet, og vi ser nu konsekvenserne.”
Den nye A524 er overvægtig. Hvor meget er ikke klart, men rygter siger 11 kilo, men det afviser kører Pierre Gasly:
“Det er ikke så meget. Vi ved, at vi er nødt til at finde noget i flere områder. Det er ikke bare en ting, men det hele.”

Copyright Alpine Racing
Teamchef Bruno Famin siger, at man har gang i et udviklingsprogram, der skal forbedre bilen.
Der er en generel mangel på performance. For dårlig traktion. Styringen er ikke god. Det er lidt af hvert.”
Lidt pudsigt modsiger løbskører Esteban Ocon sin teamchef:
“Du ville forvente, at bilen er elendig at køre, men det er ikke tilfældet.”
Alpine kan ikke sætte Mick Schumacher i bilen til en test for at høre hans mening.
Bruno Famin forklarer:
“Det er ikke tilladt at gøre det. Han er en Mercedes-kører, og vores kontrakt med Mick gælder kun sportsvognsracing.”