Will Power måtte kæmpe ekstremt hårdt for at vinde lørdagens andet løb i Indianapolis, da han over store dele af løbet måtte forsvare sig mod de hårdt angribende Andretti Autosport-kørere Alexander Rossi og Colton Herta.
Josef Newgarden tog igen point fra Scott dixon i mesterskabet, der nu finder en mester i St. Pete den 25. oktober. Scott Dixon startede fra plads 15 og formåede at køre sig op igennem feltet, men allerede i starten af løbet fik han material skade, da han og Ryan Hunter-Reay ramte hinanden.
Mens der var 200 overhalinger i fredagens løb, var der knap så mange i lørdagens løb. Imponerende var det, at alle 25 biler gennemførte løbet og endnu engang uden en gulflagsperiode.
Løbet var ti omgange kortere end fredagens Harvest GP1 og det betød, at løbet kunne gennemføres på to pitstop. Et par kørere satsede dog på en alternativ trestopsstrategi i tilfælde af en gulflagsperiode.
Det var et hæsblæsende løb, der dog ødelagde Colton Hertas statistik. Hans andenplads ødelagde statistikken med at han enten stod øverst på podiet eller udenfor.
Til finaleløbet om tre uger er der nu 32 point mellem Scott Dixon og Josef Newgarden.
Resultatet af løbet blev:
Plads | Nr | Kører | Omg. | Difference | Afstand | Ført | ST | Motor | Point | Team |
1 | 12 | Will Power | 75 | 0.000s | 0.000s | 75 | 1 | Chevy | 388 | Team Penske |
2 | 88 | Colton Herta | 75 | 0.8932 | 0.8932 | 0 | 2 | Honda | 401 | Andretti Harding Steinbrenner Autosport |
3 | 27 | Alexander Rossi | 75 | 6.1900 | 5.2968 | 0 | 3 | Honda | 305 | Andretti Autosport |
4 | 1 | Josef Newgarden | 75 | 9.5889 | 3.3989 | 0 | 9 | Chevy | 470 | Team Penske |
5 | 5 | Pato O’Ward | 75 | 10.0770 | 0.4881 | 0 | 5 | Chevy | 376 | Arrow McLaren SP |
6 | 60 | Jack Harvey | 75 | 17.9886 | 7.9116 | 0 | 7 | Honda | 277 | Meyer Shank Racing |
7 | 15 | Graham Rahal | 75 | 18.5055 | 0.5169 | 0 | 10 | Honda | 354 | Rahal Letterman Lanigan Racing |
8 | 9 | Scott Dixon | 75 | 20.5209 | 2.0154 | 0 | 15 | Honda | 502 | Chip Ganassi Racing |
9 | 55 | Alex Palou | 75 | 23.2356 | 2.7147 | 0 | 4 | Honda | 220 | Dale Coyne Racing with Team Goh |
10 | 22 | Simon Pagenaud | 75 | 35.4374 | 12.2018 | 0 | 19 | Chevy | 311 | Team Penske |
11 | 10 | Felix Rosenqvist | 75 | 39.4429 | 4.0055 | 0 | 8 | Honda | 294 | Chip Ganassi Racing |
12 | 18 | Santino Ferrucci | 75 | 40.2812 | 0.8383 | 0 | 11 | Honda | 283 | Dale Coyne Racing with Vasser Sullivan |
13 | 26 | James Hinchcliffe | 75 | 52.7124 | 12.4312 | 0 | 13 | Honda | 121 | Andretti Autosport |
14 | 30 | Takuma Sato | 75 | 52.9907 | 0.2783 | 0 | 17 | Honda | 328 | Rahal Letterman Lanigan Racing |
15 | 8 | Marcus Ericsson | 75 | 54.5865 | 1.5958 | 0 | 16 | Honda | 265 | Chip Ganassi Racing |
16 | 28 | Ryan Hunter-Reay | 75 | 55.3748 | 0.7883 | 0 | 6 | Honda | 285 | Andretti Autosport |
17 | 21 | Rinus VeeKay | 75 | 59.7606 | 4.3858 | 0 | 14 | Chevy | 274 | Ed Carpenter Racing |
18 | 14 | Sebastien Bourdais | 74 | 70.9920 | 12.3120 | 0 | 21 | Chevy | 21 | AJ Foyt Enterprises |
19 | 59 | Max Chilton | 74 | 1 omg. | 0.6043 | 0 | 18 | Chevy | 129 | Carlin |
20 | 20 | Conor Daly | 74 | 1 omg. | 9.3154 | 0 | 23 | Chevy | 224 | Ed Carpenter Racing |
21 | 7 | Helio Castroneves | 74 | 1 omg. | 0.5019 | 0 | 20 | Chevy | 57 | Arrow McLaren SP |
22 | 98 | Marco Andretti | 74 | 1 omg. | 20.0076 | 0 | 12 | Honda | 166 | Andretti Herta with Marco & Curb-Agajanian |
23 | 4 | Charlie Kimball | 74 | 1 omg. | 1.5227 | 0 | 24 | Chevy | 194 | AJ Foyt Enterprises |
24 | 24 | Sage Karam | 74 | 1 omg. | 4.3647 | 0 | 22 | Chevy | 32 | Dreyer & Reinbold Racing |
25 | 41 | Dalton Kellett | 73 | 2 omg. | 55.3046 | 0 | 25 | Chevy | 67 | AJ Foyt Enterprises |