Sauber og Honda er en ny kombination vi skal til at vænne os til næste år. Fra 2018 og fremefter, som der står i pressemeddelelsen, bliver Honda teknisk partner med det schweiziske hold.

Dermed er et mangeårigt samarbejde med Ferrari et overstået kapitel. Man kan spørge om det er en dårlig ting. En et år gammel Ferrari-motor uden udvikling eller en ny Honda-motor med potentielt de problemer, som McLaren oplever nu?

Marcus Ericsson Copyright Sauber Motorsport
Fra næste år kører Sauber med Honda-motor og siger farvel til Ferrari.
Copyright Sauber Motorsport

Sauber teamchef Monisha Kaltenborn er naturligvis glad for det nye samarbejde og ser frem til successer med den nye japanske partner.

Honda er naturligvis også glade for samarbejdet og den ekstra dataindsamling, men det bliver også nødvendigt at opgradere de to udviklingsafdelinger, den ene i Milton Keynes ved McLaren og den anden i Japan hos HRD (Honda Reseach Department) Sakura.

Det bliver spændende at se, hvad det nye samarbejde udvikler sig til. Man kan trods alt sige, at det kun kan gå fremad.