Skal Formel 1 have en ny dæklevarandør? Pirellis nuværende kontrakt med Formel 1 udløber efter 2019-sæsonen. Pirelli vil gerne fortsætte, men ikke for enhver pris.

Sidste gang Pirelli vandt retten til at levere dæk var der både potentielle bud fra Michelin og Hankook. Michelin insisterede dog på lavprofildæk fremfor de nuværende ballondæk.

Lotus testede Pirellis 18″ dæk i en speciel test.
Copyright Lotus F1 Team

Pirelli CEO Tronchetti Provera udtalte til ’Sky Italia’:

”Vi er villige til at blive i Formel 1. hvis de økonomiske betingelser er de samme.”

Efter et par hårde år, specielt med 2013-sæsonen som Pirellis største nedtur, så har de fået godt styr på dækkene. Hele syv tørvejrsdæk er der på programmet nu og selv nu kan de stadig være for hårde.

”I Formel 1 arbejder vi først og fremmest på sikkerheden og så performance. De er vores to kørere.”

Antonio Giovinazzi testede nye eksperimentaldæk i Barcelona
Copyright Sauber Motorsport

Meget afhænger af hvad Liberty Media ønsker, men en omkostningsforøgelse er ikke imødeset.

”Hvis udgifterne bliver for overdrevne, så er der mange andre løb vi er passionerede af.”

”Vi kan fortsætte med at køre race over hele verden i andre løb.”