Søndag blev der kørt stærkt på Iowa Speedway. 300 omgange på ovalbanen, der oftest bliver kørt som et aftenløb lørdag aften. Will Power fra Team Penske tog pole position, men det var holdkammeraten Josef Newgarden der tog starten og dominerede en stor del af løbet.

Løbet bød på masser af overhalinger, men handlede i første omgang om at køre længst på sine dæk. Ved en gulflagsperiode er et pit stop nærmest gratis imens et dækskifte under grønt flag sætter en næsten to omgange tilbage.

I første omgang trak Josef Newgarden fra oppe foran. Det gjorde han med en hastighed hvor han kunne have indhentet alle biler med mindst en omgang, men for at holde dækkene så gode som muligt begyndte han at spare lidt.

Vi nåede næsten halvvejs før den første gulflagsperiode faldt, da Zach Veach kyssede betonmuren. Det var de Honda-motoriserede biler som fik mest ud af dagen. Med 45 omgange tilbage tog James Hinchcliffe føringen fra Josef Newgarden og så sig ikke tilbage.

Ed Carpenter skabte dagens anden gulflagsperiode men var umiddelbart utrolig heldig. På vej mod muren kom Takuma Sato flyvende. Han ramte siden af Carpenters forvinge og rettede bilen op. Nu var der kun en stor kulfiberstump på banen, der skulle fjernes.

Her gik flere af de førende i pit, men James Hinchcliffe blev ude. Forventningen var et shootout på en eller to omgange, men der var stadig safety car på banen, da sidste omgang blev påbegyndt. Dermed vandt James Hinchcliffe på Iowa Speedway og tog sin første sejr i lang tid.

Josef Newgarden var en af kørerne, der gik i pit efter friske dæk og han faldt derfor fra plads 2 til plads 4.

Resultatet af løbet på Iowa Speedway blev:

Plads SP Nr Kører Motor Omg.
Afstand Pit stop Status Pts Rang
1 11 5 Hinchcliffe, James HONDA 300 –.—- 3 Kørende 280 8
2 18 21 Pigot, Spencer CHEVY 300 2.6491 3 Kørende 211 14
3 10 30 Sato, Takuma HONDA 300 3.2506 3 Kørende 237 12
4 2 1 Newgarden, Josef CHEVY 300 4.5296 4 Kørende 378 2
5 7 6 Wickens, Robert (R) HONDA 300 6.3214 4 Kørende 304 6
6 1 12 Power, Will CHEVY 299 1 omg.
3 Kørende 358 5
7 12 15 Rahal, Graham HONDA 299 1 omg.
4 Kørende 304 7
8 4 22 Pagenaud, Simon CHEVY 299 1 omg.
4 Kørende 279 9
9 5 27 Rossi, Alexander HONDA 298 2 omg.
4 Kørende 370 3
10 9 20 Carpenter, Ed CHEVY 298 2 omg.
4 Kørende 148 21
11 15 18 Bourdais, Sebastien HONDA 297 3 omg.
3 Kørende 254 10
12 6 9 Dixon, Scott HONDA 296 4 omg.
4 Kørende 411 1
13 8 10 Jones, Ed HONDA 295 5 omg.
5 Kørende 222 13
14 17 23 Kimball, Charlie CHEVY 295 5 omg.
3 Kørende 167 16
15 21 59 Chilton, Max CHEVY 294 6 omg.
5 Kørende 149 20
16 19 98 Andretti, Marco HONDA 293 7 omg.
4 Kørende 246 11
17 13 14 Kanaan, Tony CHEVY 292 8 omg.
4 Kørende 186 15
18 20 19 Claman De Melo, Zachary (R) HONDA 291 9 omg.
6 Kørende 106 22
19 3 28 Hunter-Reay, Ryan HONDA 283 17 omg.
6 Udgået 359 4
20 14 26 Veach, Zach (R) HONDA 279 21 omg. 5 Kørende 165 17
21 16 88 Chaves, Gabby CHEVY 99 201 omg.
1 Udgået 158 18
22 22 4 Leist, Matheus (R) CHEVY 40 260 omg.
0 Kørendel 156 19