Hvis lørdagens løb bød på mange overhalinger, så blev søndagens løb et helt anden slags løb. En tyvstart i løbet  fik indflydelse på begge mesterskaber, hvor det kun var kørertitlen, der var besat. Hvem der skulle slutte to, tre og firer var stadig åbent.

Sebastien Buemi startede fra pole position igen. Teecheetah-drengene startede to og tre og millisekunder før løbet startede rykkede Andre Lotterer sig. Det betød en tyvstart og det endte med en 10 sekunders stop’n’go-straf. Det sendte Andre bagerst på gridden. Han rykkede dog lidt frem, da flere biler crashede.

Jerome D’Ambrosio var en af de uheldige kørere, der uforskyldt blev taget ud af en anden kører. Oppe foran havde Jean-Eric Vergne taget starten og her blev han resten af løbet. Dominerende kørsel efter et par løb, der ikke har haft det samme momentum. Audis kørere derimod har efter en svær første halvsæson haft stor fremgang. Andre Lotterers manglende plads i toppen af feltet fik mesterskabsmæssig betydning.

For da løbet sluttede var Lucas di Grassi to, Daniel Abt var tre, Jean-Eric Vergne vandt løbet, men Andre Lotterer var kun nier. Det betød, at Audi overhalede Teecheetah i teammesterskabet.

Samtidig betød Lucas di Grassi, at han tog andenpladsen i kørermesterskabet foran Sam Bird med et enkelt point. Løbet søndag betød udover afslutningen på sæson fire også afslutningen på de nuværende biler. Der skal ikke længere skiftes bil halvvejs i løbet og de nye Gen.2-biler får udover en langt større batterikapacitet også flere kilowatt.

Resultatet af løb to i New York:

1 – Jean-Eric Vergne, TECHEETAH, 1:01:38.089s (25)

2 – Lucas di Grassi, Audi Sport ABT Schaeffler, +0.508s (18)

3 – Daniel Abt, Audi Sport ABT Schaeffler, +1.287s (16)

4 – Sebastien Buemi, Renault e.dams, +1.780s (15)

5 – Felix Rosenqvist, Mahindra Racing, +12.146s (10)

6 – Mitch Evans, Panasonic Jaguar Racing, +20.050s (8)

7 – Nelson Piquet Jr, Panasonic Jaguar Racing, +20.592s (6)

8 – Nick Heidfeld, Mahindra Racing, +24.275s (4)

9 – Andre Lotterer, TECHEETAH, +28.821s (2)

10 – Sam Bird, DS Virgin Racing, +32.810s (1)

11 – Nico Prost, Renault e.dams, +34.100s

12 – Stephane Sarrazin, Andretti Formula E, +34.594s

13 – Ma Qing Hua, NIO Formula E Team, +1 omg.

14 – Alex Lynn, DS Virgin Racing, +1 omg.

15 – Antonio Felix da Costa, Andretti Formula E, +3 omg.

DNF – Maro Engel, Venturi Formula E Team, 15 omg.

DNF – Luca Filippi, NIO Formula E Team, 7 omg.

DNF – Jerome D’Ambrosio, DRAGON, 6 omg.

DNF – Jose Maria Lopez, DRAGON, 5 omg.

DNF – Tom Dillmann, Venturi Formula E Team, 4 omg.

Nye baner kommer på kalenderen. Saudi-Arabien åbner sæson 5 i december og Kina er tilbage på kalenderen. Samtidig er der flere tekniske ændringer på holdene. F.eks. forlader Renault Formel E for at bliver overtaget af alliancepartneren Nissan. Felipe Massa er efter et års pension ny kører for Venturi og den nye teamchef der hedder Susie Wolff.

Nicolas Prost er ude af eDams. BMW overtager Andretti Autosports plads. HWA kommer i den nye sæson og hvilket power train skal Teecheetah køre med nu hvor Renault er ude?