På anden testdag har vi lavet et par opdateringer dagen igennem. Derfor vil jeg ikke på samme måde skrive om dagens forløb, men mere om hvordan vi har oplevet det på banen.

For man oplever mange ting på sådan en testdag og det store forkromede overblik kan være svært at få. Man lægger dog mærke til mange ting i løbet af dagen, når man har tid til at gå hele banen rundt.

Den mest positive ting er, at lyden ER blevet højere. Efter at have været udskældt de sidste to år, så er der kommet mere power på “musikken”. Specielt Honda-motoren toppede hitlisten over musik fra udstødningskanalerne, Honda lød bedst, de andre lød godt.

Så er der det med farten. Du ved de kører stærkt, du kan høre de kører stærkt, men dine øjne giver dig slet ikke samme fartfornemmelse, som tvbillederne på dit fjernsyn. Det er imponerende, hvor meget øjnene opfanger. Selv små reklamer kan man ofte se selv om bilen passerer dig med 280+ km/t.

Vi er som sagt taget med Rapido Travel til testen sammen med Kevin Magnussen-fanklubben Kmag Support. Hovedtribunen blev pyntet med bannere i så stor stil, at Renault på twitter har været inde og takke for opbakningen.

Vi havde base i piso box 14, der lå lige over Ferrari-pitten. Et populært sted, når det ikke kunne blive over Renault. Igennem hele dagen var der fri bar, snacks og mere rigtige retter. Pølsebord, ostebord, senere risotto og laks. Dertil flere desserter, der så lige så godt ud som de smagte.

Med i piso boxen var der også inkluderet adgang til pitlanen i frokostpausen, en tur i paddock, hvor vi stødte på Rio Haryanto og Pascal Wehrlein. Sidst en bustur rundt på banen, imens F1’erne kørte forbi lige på den anden side af hegnet for det er Formel 1, ikke DTC, så ikke noget med mobile chikaner på banen under opvarmning.

Igen en speciel oplevelse at komme så tæt på bilerne og alligevel ikke føle at fartforskellen var så meget større selv om de kørte 5-6 gange hurtigere end bussen.

En skam vi ikke fik set Haas F1, der fik en enkelt omgang i morges, hvor turboen stod af, så det nye hold der sidste uge imponerede har mildt sagt haft en elendig test indtil nu.

Kevin Magnussen var også en glad mand. I formiddags testede han et kvalifikationssetup, og senere skulle han køre en løbsdistance. Det er næsten ubegribeligt, at kørerne kan køre så mange omgange på en testdag uden større problemer.

Det vil sige Marcus Ericsson fik et problem sidst på dagen og frembragte dagens eneste røde flag.

Tiderne fra dagens test er leveret af Williams og er som altid uofficielle.

Plads
Kører
Team
Bedste tid
Bedste / Antal omgange
1. V. Bottas
WILLIAMS MARTINI RACING
1:23.261
92 / 108
2.
L. Hamilton
Mercedes AMG F1 Team
1:23.622
64 / 73
3.
K. Magnussen
Renault Sport F1 Team
1:23.933
40 / 126
4.
S. Vettel
Ferrari
1:24.611
33 / 151
5.
J. Button
McLaren
1:25.183
37 / 121
6.
D. Ricciardo
Red Bull Racing
1:25.235
39 / 135
7.
C. Sainz
Toro Rosso
1:25.300
47 / 166
8.
S. Perez
Force India F1 Team
1:25.593
127 / 128
9.
N. Rosberg
Mercedes AMG F1 Team
1:26.298
54 / 91
10.
P. Wehrlein
Manor F1 Team
1:27.064
34 / 79
11.
M. Ericsson
Sauber F1 Team
1.27.487
54 / 55
12.
E. Gutierrez
Haas F1 Team
1